De zoektocht naar nieuwe collega’s in de tweede versnelling!
Op diverse afdelingen en door verschillende collega's wordt heel terecht wel eens gevraagd: "Hoe zit het met nieuwe mensen? Zijn we nog aan het werven?" Dit is een belangrijk onderwerp en het is de taak van heel Kersten om dit professioneel en snel op gang te brengen. Daarom zijn we de afgelopen periode op zoek gegaan naar een externe partij die hierin gespecialiseerd is en ons verder kan helpen. We zijn blij om te kunnen vertellen dat Pro Contact de partij is geworden om naar de tweede versnelling te schakelen.
Wat ze doen
Pro Contact is gespecialiseerd in 'Job marketing'. Dit houdt in dat ze, samen met onze marketingafdeling, doeltreffende content zullen maken die gericht is op werving en past bij de cultuur van ons bedrijf. Ze zullen deze content promoten via Facebook en Instagram, en ook via LinkedIn zullen ze activiteiten ondernemen om zo snel mogelijk potentiële collega's aan ons voor te stellen.
Campagnes
"Job marketing verschilt van de traditionele werving die we bij Kersten vaak hebben gedaan. Het laat veel meer van ons bedrijf en onze cultuur zien en richt zich meer op het aantrekken van een groep mensen dan op het binnenhalen van slechts één persoon," aldus Maarten Mulders. Om die reden zullen we samen met Pro Contact drie campagnes starten die elk een specifieke doelgroep moeten aanspreken. De gekozen doelgroepen voor de campagnes zijn:
- Service coördinatoren voor Beheer en Onderhoud.
- (Zelfstandige) vakmonteurs voor Werktuigbouwkunde.
- Elektromonteurs met AVP-certificering voor Elektrotechniek.
Pro Contact op kantoor
Zodra een potentiële nieuwe collega interesse heeft, zal deze benaderd worden door een van de vaste recruiters van Pro Contact die werkzaam zijn voor het door hen geselecteerde team bij Kersten. "Het grote voordeel van samenwerken met Pro Contact is dat zij namens Kersten optreden. Ze zullen hun eigen bedrijf niet promoten, alleen dat van ons," vertelt Maarten. Om deze recruiters ook een gevoel te geven van wie wij bij Kersten zijn, zullen ze regelmatig op ons kantoor werken. Hierdoor leren wij hun kennen en zij ons en kunnen we mogelijk nog sneller schakelen bij het vinden van nieuwe collega’s.